10 września, 2021

Rzeszów – Chmielnik – Rzeszów

Dzisiaj proponujemy 35 km szybką pętlę z widokowymi odcinkami w urozmaiconym terenie. Będą asfaltowe podjazdy i zjazdy w terenie – znajdzie się również odcinek dla tych, którzy lubią trochę polatać.

Zaczynamy!

Startujemy ze skrzyżowania ulic Kwiatkowskiego i Strażackiej, kierujemy się w stronę Zalesia, jadąc ścieżką rowerową wzdłuż ul. Strażackiej, przecinamy ul. Sikorskiego i dalej ul. Robotniczą. Skręcamy w prawo w ul. Zelwerowicza i jadąc nią do samego końca, kierujemy się zgodnie z oznaczeniami czarnego szlaku – objeżdżając posesję na końcu ulicy, rozpoczyna się podjazd po łące  tzw. „Serpentynka” – nikt już pewnie nie pamięta, że w latach 90-tych odbyły się tu lokalne zawody DH.

Trzymając się szlaku podjeżdżamy na Łany – na asfalcie w lewo (jedziemy teraz szlakiem niebieskim). Możemy podjechać kilkadziesiąt metrów pod nadajnik, skąd rozpościera się szeroka panorama na Rzeszów, Tyczyn i Przylasek.  Jadąc dalej do naszej trasy dołącza żółty szlak – jadąc zgodnie z jego przebiegiem dojeżdżając do prostopadłej drogi głównej skręcamy w lewo. Dojeżdżamy do pętli autobusowej „Matysówka Góra”, skręcamy w lewo i po kilkuset metrach opuszczamy główną drogę jadąc prosto ul. Świętego Walentego. Kilka zakrętów, progi zwalniające i skręt w prawo w ul. Podgórskiego – to niewielki skrót, którym dojedziemy do głównej drogi na Chmielnik – skręcamy w prawo. Jadąc pod górkę, na lewym łuku drogi jedziemy asfaltówką prosto ul. Findysza, początkowo wzdłuż sadu, potem jadąc prosto poruszamy się skrajem lasu wypatrując skrętu w prawo w szutrową drogę, która już za posesją skręca w lewo i rozpoczyna się zjazd polną drogą. Nawierzchnia przechodzi w lekki szuter, a na końcu zmienia się w asfalt – tak dojeżdżamy do głównej drogi – skręcamy w lewo.

Po 400 m gdy rozpoczyna się podjazd, uciekamy w prawo i rozpoczynamy długi podjazd wąską asfaltową drogą, która doprowadzi nas do trasy biegnącej spod kościoła w Chmielniku na sam szczyt św. Rocha –  oczywiście skręcamy w lewo, droga na chwilę się wypłaszcza i ponownie lekkim podjazdem dojeżdżamy do celu naszej wycieczki! Możemy zrobić krótki postój i odpocząć w cieniu drzew lub schronić się przed deszczem w zależności od pogody. Gdy uspokoimy oddech możemy ruszać w dalszą drogę.

Kierujemy się w lewo w stronę Rzeszowa szlakiem czerwonym – początkowo zjeżdżamy polną drogą, która już po chwili wpada na szutrówkę (ta droga jest w budowie i nie wykluczone, że za parę tygodni pojawi się tu asfalt…). Dojeżdżamy do głównej drogi na samym jej zakręcie i skręcamy w lewo, na dzień dobry mamy krótki podjazd i już po chwili jesteśmy na szczycie. Trzymamy się głównej, krótki zjazd i na wypłaszczeniu drogi uważnie szukamy odejścia w prawo szlaku czerwonego (niepozorna krzyżówka z niewielką kapliczką)! Szlak czerwony zaprowadzi nas do dobrze znanego lokalnym miłośnikom sportów grawitacyjnych lasku słocińskiego. Tutaj możemy pojechać dwoma drogami:

1. Cały czas trzymamy się szlaku czerwonego – trasa techniczna, miejscami trudna z błotem i przejazdami przez strumyki.
  2. Możemy odbić nieco w lewo i trzymać się głównej leśnej drogi – zjazd jest łatwiejszy.

Nie ma obaw, że zabłądzimy – obie drogi doprowadzą nas do ul. Św. Marcina.  W końcowej części, jeśli dobrze się porozglądamy znajdziemy większe i mniejsze hopki. Ci, którzy mają ochotę i umiejętności mogę trochę polatać przed dalszą trasą. Po dotarciu do asfaltu skręcamy w lewo – znowu podjazd tym razem krótki i uważnie szukamy miejsca gdzie szlak czerwony opuszcza asfalt w prawą stronę. Prosta polna droga doprowadzi nas do ul. Słocińskiej w pobliże szkoły, kierujemy się w lewo w stronę miasta, ale na najbliższym skrzyżowaniu ze światłami znowu skręcamy w lewo i rozpoczynamy ostatnią już dziś wspinaczkę w stronę Chmielnika. Długi asfaltowy podjazd opuszczamy na ostrym (90 stopniowym) zakręcie w lewo – my podążamy nadal prosto.

Po kilkuset metrach „zamykamy” nasza pętlę – tym razem skręcamy w prawo w ul. Św. Rity, która doprowadzi nas do ul. Kukuczki (tutaj w prawo) i zgodnie z nasza trasą na ostrym lewym zakręcie wjeżdżamy prosto w polną drogę. Tu docieramy do szerokiej łąki z piękną panoramą na miasto. Na zjeździe intuicyjnie trzymamy się drogi, która przechodzi w ul. Wichrową, łatwy szutrowy zjazd pomiędzy domami przechodzi w betonowe płyty i asfalt. Wypadamy na ul. Kiepury, którą kierujemy się w prawo zjazdem w stronę miasta. Dalej już prosto w ul. Robotniczą i Strażacką na końcu, której kończymy naszą dzisiejszą trasę.

Wycieczka idealnie nadaje się na trasę po pracy, w zależności od narzuconego sobie tempa możemy potraktować ją czysto rekreacyjnie lub treningowo. Poza fragmentem w lasku słocińskim nie ma na niej większych trudności technicznych. Średnio trzeba zarezerwować na jej pokonanie około 2 h nie licząc ewentualnych postojów.

Do zobaczenia na trasie!

popularne

Ostatnie ARTYKUŁY

Odkryj wyjątkowe Podkarpacie

Zapraszamy na niezwykłą wędrówkę po województwie podkarpackim. Poniżej znajdziecie galerię zdjęć prezentującą najpiękniejsze krainy w regionie! Spływy pontonowe na Sanie, wspinaczka na skałkach,...

Czy wiedzieliście, że województwo podkarpackie to najchętniej wybierany region przez inwestorów lokujących swoje przedsięwzięcia w makroregionie Polski Wschodniej? To właśnie tutaj prężnie rozwijają...

Beskid Niski – wciąż nie do końca odkryty, to teren w którym dzika przyroda zachwyca i inspiruje. To w tej części naszego regionu tworzyła się historia przemysłu naftowego.Występują tu rzadkie okazy...

Ignacy Łukasiewicz to jeden z patronów roku 2022. W marcu br. przypadła 200. rocznica urodzin tego wybitnego Polaka – pioniera przemysłu naftowego, filantropa oraz działacza niepodległościowego. Z...

Jeśli marzysz o tym, by choć na chwilę uciec od codzienności – Bieszczady to dobry kierunek! Piesze wędrówki, dzika przyroda i zapierające dech widoki z górskich szczytów sprawią, że poczujesz...

czytaj dalej

biuro@aktywniwsporcie.pl

KONTAKT

Telefon

+48 512 584 223

Biuro

ul. Instalatorów 3/4, 35-210 Rzeszów